Avage pangakonto

Loe

Hoolimata asjaolust, et pankadel on sama õiguslik regulatsioon, on igal pangal oma filosoofia ja ärimudel. Jah, nõuded ja nõutavad dokumendid võivad olla erinevate pankade jaoks sarnased, kuid suhtumine kliendisse ja koostöövalmidus on sageli erinev. Sellest on oluline aru saada, kui soovite avada kontot Eesti pangas.

Pankade jaoks on põhiküsimus alati see, kui palju pank on dialoogiks avatud ja millised volitused antakse eesliinile või esindusele. Kui tulete panka, täitke küsimustik ja avage kohe konto ning saate juurdepääsuvõtmed - see tähendab, et pank on operaatorile sellise volituse andnud. Kui teil on võimalus suhelda kliendihalduriga (isiklik pankur), siis lõi pank sellise üksuse ja andis sellele õiguse otsuste tegemiseks.

Selliste lihtsate asjade põhjal saate aru panga suunast ja strateegiast suhetes klientidega.

Sageli võtab operaator teie isikliku dokumendi ilma täiendava vaevata, lahkub teise ruumi ja seal ütleb teine ​​inimene, mida teha. See on tüüpiline sellistele pankadele nagu Swedbank, SEB, LHV. Ja see tähendab, et pank on suhtlemisele suletud ning annab võimalikult vähe teavet ja võtab minimaalselt kohustusi. Muidugi võite panga soovimatute toimingute korral kirjutada neile taotlusi, kuid suure tõenäosusega piirdub pank ametliku loobumisega, millest pole kasu.

Igal juhul on panga tellerid klientidega suhtlemisel ainult esmane liin ja Eestis pole neil peaaegu kunagi õigust kontot automaatselt avada lihtsalt kliendi soovil. Sellest hoolimata on mõne panga operaatorid (Tallinna Äripank, COOP, Luminor) pigem valmis suhtlema ja esitama esialgset teavet konto avamise võimaluse ja järgnevate toimingute kohta.

Räägime loomulikult konto mitteresidentidele konto avamisest. Mis tähendab Eesti pangad ka Eesti ettevõtteid, millel on mitteresidendist juhatuse liige, osanik või kasusaaja roll.

Ja meie kogemuse kohaselt on parem pöörata oma tähelepanu teiste jurisdiktsioonide pankadele või veelgi parem fin-tech ettevõtetele ja avada seal arvelduskonto. Kui teil on vaja kontot ainult EE tsoonis, peate mõistma, et kõigepealt peate investeerima oma aja ja vaeva ning sellise konto saamiseks peate tegema tõsiseid ettevalmistustöid.

Ja selle oluline osa on seos Eestiga.

Suhtlus Eestiga on omamoodi müütiline kategooria, mille tähendust ei oska isegi pangatöötajad arvata, kes seda ühendust vajavad. Meie kogemuste kohaselt hõlmab suhtlus Eestiga (kuid ei piirdu sellega):

  • Partnerid Eestis.
  • Käive Eestis.
  • Väärtuse loomine Eestis.
  • Maksude tasumine Eestis.
  • Eestis elamisluba (elamisluba).
  • Eesti töötajad.
  • Kontori rent Eestis.
  • Eestis kinnisvara ostmine.
  • Eesti emitentide väärtpaberid.
  • Investeerimine Eesti ettevõtetesse.
  • Äriplaan ettevõtte arendamiseks Eestis.

Kõik need nõuded suurendavad konto avamise võimalusi Eesti pangas (eriti esile tõstetud rasvane) Kuid ükski neist pole iseenesest ega koos teistega piisav. Viimane sõna on alati panga jaoks ja on täiesti võimalik, et nad keelduvad sinust isegi kõigil tingimustel (kuigi muidugi on sellise keeldumise tõenäosus üsna väike).

Kokkuvõtteks tuleb märkida, et mitte ükski Eesti pank ei tee partnerlust juriidiliste või konsultatsiooniettevõtetega. Ja ka ükski Eesti pank ei anna konto avamise võimalusele esialgset hinnangut.